Information om anmälan/ Information regarding entries

Idag 3/12 kl. 13:00 öppnade vi anmälan till Stockholm Indoor Cup. Vi förväntade oss ett högt tryck på startplatserna, men att Eventor skulle krascha i flera timmar var inget vi räknade med. Eventor är Svenska Orienteringsförbundets centrala IT-system, och används av alla orienteringsarrangörer där vi ingår. Tidigare år har det fungerat hyfsat, så det var utgångspunkten.

Från vårt håll kan vi inte göra mycket mer än att vänta på att Eventor snart kommer igång. Vi ber därför alla att fortsätta försöka anmäla sig via Eventor, nu verkar Eventor fungera normalt igen.

Vi är mycket ledsna över denna situation och vi ber om ursäkt för all frustration den skapat, vi vet att många suttit länge och försökt anmäla er. Samtidigt är det utanför vår kontroll. Det finns förstås saker vi kan och ska fundera över till nästa år som förbättringar.

Vi är också medvetna om att det i nuläget finns ett par buggar i Eventor med dubbletter av deltagare och felaktiga anmälningsavgifter. Här har vi en dialog med Eventorsupporten och kommer rätta till detta, ingenting extra kommer att faktureras. Vi beklagar även detta.

Vi hoppas att ni trots detta lyckas få er plats till tävlingen och ser fram emot att få välkomna er till tävlingarna i februari!

Vänligen, Tävlingsledningen för Stockholm Indoor Cup

INFO REGARDING ENTRIES

Today 3rd Dec 1 pm, we opened the entries to Stockholm Indoor Cup. We expected a high demand, but could not foresee the upcoming crash that lasted for several hours. Eventor is handled by the Swedish Orienteering Federation. Earlier years, this system has worked just fine and we assumed it would work this time.

We can’t do anything right now but hope that Eventor will restart. Therefore, we have to ask all of you to enter through Eventor. On a positive note, there are spots available in most start time intervals (as of Sunday 7.30 pm).

We are deeply sorry for the situation, and all the frustration caused by this. We know that many of you tried to enter for several hours. However, it is beyond our control. We are aware of a few glitches in the entries with duplicate entries and wrong entry fees. Nothing extra will be charged.

We hope that you manage to secure your spot and we look forward to welcoming you all to Stockholm in February!

Regards, the SIC organising committee